#

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اِلهى‏ عَظُمَ الْبَلاءُ، وَبَرِحَ الْخَفآءُ، وَانْکشَفَ الْغِطآءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجآءُ، وَضاقَتِ الْأَرْضُ وَمُنِعَتِ السَّمآءُ، واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیک‏ الْمُشْتَکى‏، وَعَلَیک الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخآءِ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ، اُولِى الْأَمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَینا طاعَتَهُمْ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِک مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ، فَرَجاً عاجِلاً قَریباً کلَمْحِ‏ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ، یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ، یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ، اِکفِیانى‏ فَاِنَّکما کافِیانِ، وَانْصُرانى‏ فَاِنَّکما ناصِرانِ، یا مَوْلانا یا صاحِبَ‏الزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، اَدْرِکنى‏ اَدْرِکنى‏ اَدْرِکنى‏، السَّاعَةَالسَّاعَةَ السَّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، یا اَرْحَمَ الرَّاحِمینَ، بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرینَ.   

صفحه اصلی » مجله شماره 42 » مقالات
sepidemag| 139| 1397/08/27

جایگاه رجعت در نظام معرفتی اسلام

سید محمد حسینی

جواد مولایی

جایگاه رجعت در نظام معرفتی اسلام

(از دیدگاه استاد طبسی و استاد سند)

نویسندگان: سید محمد حسینی و جواد مولایی

 

چکیده:

رجعت به معنای بازگشت عده‌ای از مؤمنان و کفار، به دنیا، قبل از قیامت است. حال مسئله‌ای که وجود دارد، این است که آیا این اصل اختصاص به شیعه دارد یا مشترک بین مسلمانان هست؟ قول مشهور این است که اعتقاد به رجعت از اعتقادات مختص به شیعیان است؛ ولی بعضی از علماء شیعه قائل هستند که اعتقاد به رجعت مشترک بین مسلمانان است!؟ لذا در این نوشتار دو دیدگاه مخالف از آرای علماء شیعه موردبررسی قرارگرفته است و بنا بر نظر نویسنده، بر طبق روایات موثوق الصدور از حضرات ائمه معصومین علیهم السلام، قول مشهور قابل‌اثبات است و مخالف آن قابل رد است.

کلیدواژه: رجعت، ضرورت، تشیع، تسنن، مهدویت

اثبات امام مهدی در قرآن ادله انتصاب اصل قرآنی انتخاب انتخاب انتصاب امام حاکم و سرپرست مقاله مجله شماره 42

نظرات کاربران


Parameter:1006!model&61 -LayoutId:61 LayoutNameالگوی متنی کل

آمار بازدید

بازدید امروز:97

بازدید ماه جاری: 26616

بازید کل:

نظرسنجی

نظر شما در مورد سايت؟